jueves, 7 de marzo de 2013

Informació



Els cotxes de radio control, Benzina o Elèctric?

En el nostre cas no hi ha dubte el circuit TTVALLALTA es només per cotxes elèctrics, els benzina no están permesos, i si algú hi fa correr cotxes de benzina, molestarem els veins i el mes probable es que ens facin treure el circuit.

PER TANT CAL COMPRAR COTXES ELÈCTRICS O CONVERTIR ELS DE BENZINA.

 
 
Tot i així aprofito per exposar cuatre ratlles , extretes del foro cochesrc del usuari zaquic.
L'etern dubte que és millor, un cotxe de Ràdio Control elèctric o de gasolina. Jo òbviament sóc 100% elèctric i vull exposar tots els avantatges que tenen aquests cotxes davant dels de gasolina sempre DES DE EL MEU PUNT DE VISTA.




(no vull llegir tot això , només vull saber quin cotxe comprar)


 
Preu. Els cotxes elèctrics són més barats.

 La inversió inicial és una mica més baixa, però sobretot el manteniment és infinitament més baix que el d'un cotxe de gasolina.Manteniment. Un cotxe de gasolina requereix molt manteniment després de cada ús. Un cotxe elèctric ho passes amb el compressor d'aire, ia la bossa, fins a la següent vegada que vagis a usar.Prestacions. Aquí també els cotxes elèctrics són superiors. Sobretot pel que fa a acceleració. Hi ha diversos vídeos a internet que demostren clarament la superioritat dels cotxes elèctrics. A més amb la nova generació de bateries, els cotxes també superen clarament els de gasolina pel que fa a autonomia. Podent estar rodant sense canvi de bateria durant 20-35 minuts (dipòsit benzina = 6-10 minuts).Tenint en compte tots aquests punts, com és que les categories més grans a Catalunya són les benzina? Doncs crec que es deu a tres raons;Si vas a una botiga, en el 99% de les vegades et van a recomanar un cotxe de gasolina. Per què? Doncs perquè és on ells treuen més benefici atès que el manteniment del cotxe és continu. Resumint, hi ha més pasta a la gasolina. Les botigues guanyen més, els fabricants guanyen més i els distribuïdors guanyen més.Fan soroll. A la gent li agrada que els cotxes facin soroll. Si no, no són cotxes de veritat. A mi personalment el soroll em molesta. Després d'una carrera de cotxes de gasolina acabo esgotat de tant soroll.Prestacions en el passat. Doncs sí, cal reconèixer que el passat les prestacions dels cotxes elèctrics eren inferiors als de gasolina. Caminaven menys, tenien menys autonomia etc. Això, com he comentat anteriorment, s'ha invertit, sent ara els cotxes elèctrics superiors pel que fa a prestacions.La meva opinió personal és que el futur és clarament elèctric. Hi ha tantes avantatges amb aquests cotxes que no es poden ignorar. L'aficionat d'aquest hobby no és ximple, i al final s'acabarà adonant aquests avantatges, encara que ens intentin vendre una altra cosa.


 
QUINA ESCALA 1:10 o 1:8?

Les dues escales son aptes i bones, basicament les escales 1:10 el 80% d'aficionats ténen cotxes tracció 2wd i les 1:8 son tots 4wd.
EL 1:8 es molt mes car bateries mes grosses , variadors mes grossos etc... La gran avantatge dels 1:8 es la duresa , es dificil trencar-los.Pero clar també molt mes cars. A mes per nens son cotxes que poder corren massa i pesen 3.5kg.
No ho recomano fins als 8-10 anys.

El 1:10 es mes econòmic pero cal triar be el cotxe tan en 2wd com 4wd . Jo recomano començar amb 1:10 
-2WD o 4WD?Una altre decisió que has de prendre és si comprar-te un 4x4 o 4x2. Hi ha Pros i Contres amb les dues categories.2WD = + Més barats, + Menys manteniment, + Hi ha més gent amb 2WD, + Perfecte per fer mans,-Menys ràpids,-Més difícils de portar.

4wd = + Més ràpids, + Més fàcils de portar,-Mas cars,-Més manteniment,-Més problemes mecànics.
El meu consell personal és començar amb un bon conjunt 4x2. En aquesta categoria es fan moltes mans, de manera que si comences aquí, qualsevol altra categoria et semblarà fàcil de pilotar després. A més el manteniment d'aquests cotxes és gairebé nul, es limita pràcticament a omplir els amortidors de tant en tant i netejar (canviar pistes i boles) el diferencial molt de tant en tant. Un 4x4 normalment trenca amb més facilitat en tenir més punts crítics (corretges, paliers etc.) I molta més potència. També moltes mes parts a mantenir i engrasar. Poder es massa tècnic de mecànica per començar. Tampoc ens hem de espantar.


ELS MOTORS I BATERIES


Aquest punt es tant important o mes que la mecànica en si del cotxe.

Hi ha dos tipus de conjunt els motors "brushed" amb escombretes o carbons, i els motors "brushleess" sense escombretes i a mes trifasics.

Actualment els motors brushless han revolucionat el mon del elèctric donant una potència superior als benzina i conjuntament amb les bateries de tecnologia LIPO , aconseguim temps de funcionament de 1/2 per bateria.

Si podem partir de un cotxe amb conjunt "brushless" disfrutarem mes temps i tindrem una potència competitiva.

De tota manera el mes probable es que ens sobri motor per conduir el nostre bòlid per dintre el circuit , o sigui que si tenim un conjunt de motor menys potent, serà mes econòmic al principi i poder millor per les nostres mans inexpertes.


 

Per on començar? Què inversió inicial es requereix? QUIN COTXE COMPRAR?

 es de 120-150 euros. Podem trobar bones opcions a internet per aquests preus.Molt be si j hem decidit que aixó ens agrada, hem de tenir en compte que la inversió inicial mínima



 

Cal diferenciar entre els cotxes en versió RTR (ready to run) es a dir a punt per córrer, i les versions kit PRO o EVO.








Versions RTR

Son les versions on ens trobem el cotxe muntat amb tot el necessari excepte bateries i carregador (en alguns casos ens donarán un carregador lent tipus transformador que no serveix per res , ja que ens carrega en 24h una bateria que dura 10 minuts)
Portarà cotxe + motor + regulador de velocitat + emisora/receptor

Les versions RTR sempre son les versions de cotxe mes senzilles, i ha dues coses a destacar

1. Son versions que per abaratir no porten rodaments de boles sino casquets de bronze.
també porten algunes peces molt senzilles en plastic que en versions superiors son en alumini.
2. Venen muntades amb conjunts de motor d'escombretes i amb bateries de poca durada.

Aquests RTR son ideals per aquells que no tenim ni idea de RC i a mes tot el que es electronica&mecànica "ens sona a xines" , es a dir som mes aviat poc manetes...
També son ideals per nens ja que cuidaran poc el cotxe, i han de aprendre que això no es una joguina.

Es pot començar aquí i anar canviant poc a poc fins a obtenir un equip mes "PRO"

Versions KIT o PRO

Aquestes versions poden venir muntades o en kit, només porten el chasis

i hem de comprar per separat els diversos elements.

1.motor 2. variador de velocitat 3. radio comandament. 4.bateries i carregador.  

Les aventatges d'aquesta opciò son que podem triar els elements que volem, i que els chasis venen amb opcions de mes calitat que els RTR , amb coixinets de boles i altres peçes d'alumini.

Cal tenir coneixements de mecanica i electronica per muntar un kit , així com eines soldadors etc... o tenir algú al costat que ens ajudi.

Si hem arribat fins aqui, segurament ja estem a punt per triar un model. 

QUIN COTXE COMPRAR? AQUÍ TROBAREU ELS MODELS MES INTERESSANTS http://ttvallalta.blogspot.com.es/2013/03/quin-cotxe-comprar.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.